Jaguar XF
Bacsa Zoltán 2008.04.18. 15:37
Az S-Type utódjának szánják...
Fiataloknak szánt kupés vonalaival az XF a Jaguar eladásait hivatott javítani. A klasszikus Jaguar-os vonások helyett inkább semleges, több egyéb márkára emlékeztető részleteket mutató karosszéria az S-Typénál 5,5 centivel hosszabb, közel ennyivel szélesebb, magassága 3,5cm-rel gyarapodott. A tengelytáv voltázatlan. A csomagtér a Jaguar-nál rekord:500 liter, szükségpótkerék nélkül 540 liter. 60/40-es ülésdöntéssel + 420 liter nyerhető.
Szerintem nagyon szép autó. Nemrég személyesen is tapasztalhattam, mert láttam egyet az úton.
Az XF karosszériája nem tipikusan Jaguarra jellemző, ahogy az ajtóbetétek ívének folytatásaként kirajzolódó műszerfal sem. Az érintőképernyő alapáras, a szellőzés és audiorendszer a középkonzolról egyszerűen vezérelhető. Beszálláskor a szellőzők nem láthatók, azok csak a kardánboxon lévő startgomb nyomására bukkannak elő, s ugyanekkor nő ki a kézifék elektromos kallantyúja elől az automata váltó programválasztója is. Utóbbi nem kar, hanem kerek forgókapcsoló, a sebesség váltásba a kormány emeltyűivel is beleszólhatunk. Az első székek valamennyi kivitelben gombnyomással vezérelhetők, még a kesztyűtartót is villanymotor nyitja (tiszta James Bond, nem?).
A motorpaletta nem új: változó geometriájú turbókkal töltött 2.7-es, V6-os dízel és 3.0 literes V6-os, valamint 4.2-es V8-as benzines.
Az váltók hatfokozatú automaták.
Biztonságról 6 légzsák gondoskodik, s még gyalogosvédő, pirotechnikai töltettel emelkedő motorházfedél is található az autóban.
Néhány műszaki adat:
MOTOR: |
2.7 V6 |
3.0 V6 |
4.2 V8 |
4.2 SV8 |
Gyorsulás |
8.2 |
8.3 |
6.5 |
5.4 |
Max. seb. |
229 |
237 |
250* |
250* |
Lóerő |
207 |
238 |
298 |
416 |
* : Elektronika leszabályozza
|