BMW M3
Bacsa Zoltán 2008.04.02. 20:13
M3 E30 / M3 E36 / M3 E46 / M3 E92
A BMW az M3-nak 21 éve mutatta be az első (E30) generációját. Immár elérkeztünk a negyedik generációhoz!
Kevés olyan autó van, ami oly kedvet ad az autózáshoz, mint az M3. Kezdjük a bemutatását az első generációval: E30!
1986-ot írunk. Egy új sportautó kerül szériagyártásba! Mi lehet ez? HÁT AZ E30 M3 !
200lóerőt préseltek ki a BMW-nél a 2.3-as motorból ! Katalizátor nélkül.
Azt mondják: Élvezetes vezetni.
Szögletes külsővel, kidomborított sárvédőkkel, nagyméretű hátsó légterelővel a 80-as évek emlékművének is lehetne nyílvánítani. Előre haladott kora ellenére még ma is mintaértékűnek számítana. Készségesen a pilóta felé fordított középkonzol, amelyen minden gomb és kabcsoló használata egyértelmű. Vajon ma ez miért nincs így a BMW-kben?
A gyújtáskulcs elfordítása után zokszó nélkül, ahogy akkoriban mondták: "pöccre" indul. Az autó a 200 Km/h -s sebességet is könnyen eléri. Gyári adatok szerint 7300-as fordulatszámig bírja a motor.
A Sportauto versenypályán kipróbálta: " Csodálatosan lehet körözni vele az arénában, hála a kiegyensúlyozott futóműnek, a pontos kormánynak és a sportosan kapcsolható 5fokozatú váltónak". SPORTAUTO KÖRIDŐ: 1 58,90 másodperc.
E36 M3: MÁSODIK GENERÁCIÓ: Hat évvel az első generáció után jelent meg a második gen. M3. (kódjele E36)
Ez a legkevésbé feltűnő M3 a négy közül. A sima 3-astól orr-farköténye és áramvonalas visszapillantó tükreivel különbözik. KÜLSŐLEG LEGALÁBB IS! Mert az orrában olyan motor dolgozik, amely még a Porsche pilótát is képes alázatra tanítani.
286 lóerős teljesítménye 15 évvel ezelőtt még szenzációs volt, és elég volt ahhoz, hogy 5,5 mp alatt 100-ra gyorsítsa a kocsit. A nyomaték is nagy, ötös fokozatban 120-tól olyan nagy erővel kezd tolni a motor, ahogy a turbósok szokták, s 250-ig meg sem áll. "Csak" azért ennyi a végsebesség, mert leszabályozták. AZ E36 M3-assal városban is jól lehet haladni, komfortos kocsi. Kemény futóműve jól tolerálja a kátyúkat. A soros hathengeres motor hangja folyamatosan hallható, de egyáltalán nem zavaró. SPORTAUTO: "Az általunk próbált M3-as hatalmas átmérőjű légzsákos kormánya jóval kevesebb visszajelzést adott az útról, mint az E30-é. "
KÖRIDŐ: 1 53,40 másodperc.
Harmadik generáció: E46 M3:
Sportauto köridő: 1 52,30 mp.
Sportauto: " Hiába, az általunk kipróbált modell hiánytalan felszereltsége (csak SMG-váltó nem volt benne) rányomta bélyegét a tömegre. Természetesen így is roppant meggyőző autó a tavalyelőttig gyártott M3, ami szép formája mellett mindenekelőtt a korszerű műszaki csomagnak és minden idők egyik legjobb motorjának tudható be. "
Az autó orrában 3.2-es 343 lovas soros hathengeres hatszor nyerte el "az év motorja" díjat. (SZÉP...) Két felmenőjéhez képest az E46 M3 sokkal közvetlenebbül és biztonságosabban lehet irányítani.
Sportauto: "Ennek ellenére kicsit behintázott az oscherslebeni pálya harmadik szektorában található sikán teljesítése közben, és emiatt egy századmásodpercet veszített az E36-tal szemben."
Negyedik genecárió: MOST PEDIG KÖVETKEZZÉK AZ E92 M3 : 420 lovas a 3999 cm3 -es a V8-as erőforrás. A kocsi minden eddigi hagyománnyal szakítva kapott V8-as motort. (megjegyzem: NEM BAJ!) 8400-as fordulat számával ez a legpörgősebb M3-as. AZ E30-hoz képest hatalmas kupé nem szűkölködik csúcstechnikában. 520 Eur. felár ellenében pl. ki-ki saját ízlésének megfelelő motor DSC (ESC) és szervokormány-karakterisztikát választhat hozzá.
Az új M3-asnak pokolian jó hangja van. V8-as motorja nem duruzsol, hanem ÜVÖLT. A kocsi 4,8 másodperc alatt éri el a 0-ról 100-ig tartó sprintet. Ahogy már lenni szokott, az autó 250-ig száguld, mert leszabályozták. Ha megrendeli valaki hozzá az M Drivers Package-et 2450 euróért (vezetéstechnikai tréninget is tartalmaz), 280 Km/h-ra nő a max. sebesség.
SPORTAUTO köridő: 1 47,20 másodperc. (Ami messze veri az elődöket...)
|