2008 új autói július-december
Bacsa Zoltán 2008.01.31. 16:55
A január-június után itt a július-december!!!!
Július: Mercedes-Benz HWA :
Különösen nagy telljesítményű sportkocsival lép színre a stuttgarti autógyártó a nyáron. Az AMG már most bővelkedik megrendelésekben, ezért az autót a szó szerint szomszédos épületben működő HWA gyártja majd. Az autó 6,2 literes szívó V8-as motorral lesz szerelve. A motor több mint 500 lovas.
Honda Accord: Tavaly ősszel ismerhettük meg az tanulmányt, aztán kiderült, hogy a 2.2-es dízel motor 150 és 180 Le-s telljesítménnyel is választható majd. A lépcsős hátú és a kombi verzió egyszerre mutatkozik be. Magyarországon a forgalmazás júliusban indul meg.
Fiat Doblo: A mostani Doblo életéből már nincs sok hátra, de a "végzethez" közeledve még a Fiat gazdagabb felszereltségű, 1.6-os dízelmotorral szerelt példányokat kezd forgalmazni júliustól. 2009-ben jön az új Doblo.
Dacia Sandero
Opel Insignia: Egy hátsó lámpa, s egy név. Ennyi ismert hivatalosan az Opel új közép kat. modelljéből. A Vectrát váltja le.Eredetileg Aura lett volna a neve csak a Toyota kifogásolta, mert nagyon hasonlít az Auris-ra.
AUGUSZTUS: Volkswagen Scirocco:
2006-ban mutatták be az akkor még tanulmány autót.
A Volskwagen amerikai forgalmazója úgy döntött, hogy nem fogja importálni a fiatalok körében nagy érdeklődéssel várt sportkocsit, mert túl sok vevőt rabolna el a GOLF GTI-től.
Európába viszont jön! Augusztusban mutatják be, a Scirocco 3. generációját. Az autóban csak és kizárólag turbómotorok dolgoznak a 125 Le-s 1.4 literes-től a 140-170 vagy két turbós 204 lóerős 2.0-es dízelen át a több mint 250 lóerősre emelt teljesítményű kétliteres TSI-ig.
Hyundai Matrix frissítés.
Opel 1.4 turbo: Nyugdíjba küldi az Opel az 1.8-as szívómotorját. Augusztusban leváltja új, 1.4-es turbómotorjára. A 140 lovaserőforrás nyomatékosabb, és kevesebbet fogyaszt a 120 vagy 140 lóeerős szívómotornál.
Audi A5 cabrio
Szeptember: Alfa Romeo Brera:
Nem kerüli el a fogyókúra a Brerát sem, igaz, nálla csak fél évvel később következik be a közel egymázsás tömegcsökkenés.
Audi RS6 Sedan: Azért késik olyan sokat az RS6 lépcsős hátú változata a kombihoz képest, mert az ingolstadti autógyár a piacradobással megvárja a típus modellfrissítését.
Toyota iQ: A japánok már szeptemberben bemutatják a Smart-ellenfélnek szánt 2+2 személyes iQ tanulmány sorozatgyártású változatát.
Ford Fiesta: Párizsban mutatják be az új Fiestát.
Subaru Forester: Már tavasszal forgalmazni kezdik, de Párizsra is tartogatnak meglepetést a japánok. Ekkor mutatják be az autó kétliteres, dízelmotorral szerelt változatát.
Citroen C3: A Párizsi Autószalonban mutatják be a C3-at. A kisautó második változata az előd padlólemezét és műszaki megoldásait kapja, de teljesen új karosszériát kap. Újdonság, hogy az ötajtóson kívüla jövőben az ötajtós buszlimuzinként is meg lehet vásárolni.
Fiat 500 Abarth: Szeptembertől már villámgyors változatban is meg lehet venni az 500-ast. Az Abarth első kerekeit az 1.4 literes turbómotor 135 lóerős változata hajtja.
Október: Alfa Romeo Junior:
Egy szavazáson derült ki: A leendő vásárlok legszívesebben Furiosónak neveznék el a legkisebb Alfát. A Grande Punto padlójára épülő autó egyetlen benzinmotorja 1.4-es, de 95-180 lóerő között teljesít.
Volvo XC60: Párizsban mutatják be az KC60-t, ami egy fél számmal kisebb az XC90-nél, de csak azért, mert a jelenlegi típus a következő modellváltás után nőni fog. Az autó a mai, jól ismert motorokat kapja. A motorpalettát a kétliteres turbódíztel nyitja 140 lóerővel.
Mercedes CLK: Ezt az autót is Párizsban leplezik le. A kupé az aktuális C-osztály padlólemezére épül. AZ eddigiekhez hasonlóan ez a változat csak a nagyobb teljesítményű motorokat és a hátsókerék-hajtást veszi át a limuzintól, és formája is annak határozottam vonalvezetéséhez igazodik.
Lexus RX: Októberben mutatkozik be a harmadik generációs RX. Csak a vonalvezetés jelent érdelmi újdonságot. A lemezek alatt a ma is használt 3.5-ös V6-os motor szól.
Opel Insignia Caravan: Párizsban mutatkozik be a Caravan verziója az Insigniának. A motorkínálat megeggyezik a limuzinával.
Renault Laguna Coupé: Elegáns megjelenés, turbó vagy V6-os benzin, és dízel motorok, ÖSSZKERÉKKORMÁNYZÁS. A Laguna Coupé lesz a francia márka technológiájának zászlóshajója. A párizsi bemutatót követően meg is lehet vásárolni.
Hyundai i20
Ferrari Dino: Idén mutatkozik me a Ferrari új alapmodellje, a Dino. Ennél az autónál visszatér az olasz márka a klasszikus orrmotor-hátsókerék-hajtás elrendezéshez. Az autó 2+2 üléses kupé karosszériát kap.
November: BMW 7-es sorozat: Detroitban mutatják be és 2009-től lesz megvásárolható.
Seat nagy limuzin: A Seat csak azt ismertette, hogy nagy limuzinnal akarja bővíteni kínálatát. A forgalmazás 2009-ben kezdődik meg.
Subaru Impreza dízel: AZ Impreza is megkapja a kétliteres, 150 lovas dízel motor.
Renault Mégane: Még nem lehet sokat tudni a Mégane 3. generációjáról. Először a 3 és 5 ajtós változatokat fogják bemutatni. Az alapváltozatokaba az 1.2-es 4hengeres motor kerül. A motorok megfelelnek az EURO 5-ös követelményeknek.
December: Infiniti márkakereskedések: Novemberben jelentik be az Infiniti-márkakereskedések létrejöttét. A Nissan luxusautó márkájának európai bevezetése azonban ezt követően eltart még egy ideig.
Mazda3: Nem frissítik! LEVÁLTJÁK a japánok alsó-közép kategóriás modelljüket. A padlólemezt sem kerülik el a változások. Jelentősen csökkenni fog au autó tömege. Továbbra is 4 és 5 ajtós karosszéria lesz.
Volvo S60: Jó egy évvel a kombi érkezése után jön a Volvo középső limuzinja, az S60-as. Az autó formailag önállósodik, padlólemezével továbbra is nagyobb testvéreivel osztozik.
Ford Ka: Olyan sikeres a Fiat 500-as, hogy a vele azonos alapokra épülő és egy gyárban készítendő Ford Ka bemutatását egy fél évvel elhalasztották, ezért csak decemberben ismerhetjük meg a kis apróságot. 2009-től lesz megvásárolható.
Peugeot 608: Kívül, belül modern és dinamikus megjelenést kap a 608-as Peugeot, telezsúfolva csúcstechnikával. Nagyobb lesz az autó, a motorkínálat marad.
ITT A VÉGE!
|