Ferrari 599GTB Fiorano
Bacsa Zoltán 2008.11.25. 19:49
A kezdetektől a végig, avagy a gyártás kezdetétől az összeszerelésig!
Az 599-es a Ferrari által gyártott egyik legnagyobb teljesítményű széria autó!
Több mint 200 eurót kóstál a Ferrari 599GTB Fiorano. Maranello-ban gyártják az olasz csodát! A gyárkomplexum 8 különböző része felelős az 599 GTB összeállításáért.
Az autó 620 lóerős, V12-es motor hajtja és 330 Km/h felett megy.
Az öntödében születik az sportautó erőforrása ami több, mint 800 darabból áll és 230 kiló. Minden motor külön öntőformát kap. Itt a munkások az öntőformákat kézzel fejezik be. Fontos, hogy mikor kiöntik a motort, egy pici hiba se csússzon be. A legjobb minőséget igyekszenek produkálni a Ferrarisok.
Míg az öntödében az 599 motorja születik, közben egy másik helyen a karosszériát készítik. Az 599 Fiorano alváza alumíniumból készül. Az alváz különösen erős felfüggesztéssel szerelik és kézzel készítik. Így a karosszériaelemek pontosabban elkészíthetőek. A kész alvázat szigorú ellenőrzés alá veszik. Ha nem felel meg, hibát vesznek észre, azt rögtön „kivonják” a forgalomból.
A kész karosszériát átviszik a fényezőüzembe! A környezetvédelemre is figyelnek a Ferrarinál, a legtöbb anyagnak a fényezésnél a víz az egyik alapja, ami kimarad, újrahasznosítják. Az 1 tonnás karosszériát fogják, és belemártják az antikorroziós fürdőbe, és hagyják megszáradni. Ezután átviszik az autót egy másik helységbe, ahol gépekkel alapozót fújnak, amit majd ráégetnek a kocsikra. Ha ez kész jöhet a festés.
Miközben a karosszéiát fényezik, a motort röntgen alá vetik, hogy még a legkisebb repedéseket, hibákat is kellő időben észrevegyék, és vissza küldjék az olvasztóba.
A Ferrari épületének közepén kisebb erdő fekszik, ami az ideális levegőt, páratartalmat biztosítja a motorok elkészítéséhez. Amíg a motort összeszerelik, a festőüzemben a festéket viszik fel a kocsira.
VISSZA A FESTŐÜZEMBE!
Az autót gépek festik le, amik előre bevannak programozva számítógéppel. A festékre egy átlátszó időtálló kerámiaréteget vesznek fel, ami különleges karcállóságot kölcsönöz az autónak. Mielőtt egy Ferka elhagyná a festőüzemet, leellenőrzik a teljes karosszériát, hogy van e fényezési hiba. Ha egy hibát nem tudnak kijavítani, a karosszériát visszaküldik, és újra lefestik.
Ha a MOTOR ÉS A FESTŐÜZEM VÉGZETT A MUNKÁVAL, akkor következik a szépség és a szörnyeteg (ka találkozása az ÖSSZESZERELŐÜZEMBEN!
A kardántengely acélból készül
A sebességváltó nagyon gyorsan vált, ez teszi lehetővé , hogy a kocsi 200-ra 11 mp alatt fel tud gyorsulni. Ha kész vannak az összeszereléssel, már csak 1 feladat van. A LUXUS MEGTEREMTÉSE az autóban!
Mikor végeznek a kocsi legyártásával, már csak két próba van hátra, míg a Ferrari 599GTB Fiorano a tulajdonosához kerül! Egy teszt a Ferrari pályáján, és egy országúti teszt a hegyekben!
HA MINDEZEKKEL KÉSZEN VANNAK, EGY AUTÓCSODA KERÜL AZ ÚTTESTEKRE, AZ 599 GTB FIORANO!
Megjegyzés: A cikk saját fotókkal készült!
|