Ferrari F50
Bacsa Zoltán 2008.02.25. 15:43
Sokan nem tudták elképzelni, mi ként lehet tökéletesíteni az F40-et. F50 !!!
Mikor bemutatták, ez lett a valaha addig gyártott legdrágább Ferrari! Az F50.
Egyesítette az Forma1-ben lévő technológiát a könnyűszerkezeti építési módszerrel. Új szerű építési módszerek, és olyan anyagok, mint: titán, magnézium és szénszálas műanyag segítették az F50-et abban, hogy 4 másodpercet verjen az elődjére (F40) a Ferrari fioranói pályáján.
A Ferrari vett egy Forma1-es kocsit, és köré épített egy roadstert. Alian Prost 1990-es 641/2 jelzésű autóját vette alapul.
A karosszériáját a kocsinak Pininfarina tervezte.
A modell kialakítása 1991-ben fejeződött be. A prototípushoz viszonyítva a sorozatgyártású modellt 3 helyen változtatták meg. Nagyobbak lettek az első légbeömlők, az első lökhárítók alá kis légterelő került és az A-oszlopot két szárnnyal egészítették ki.
Az F50-et a genfi autókiállítáason mutatták be 1995-ben.
A Ferrari F50-ből csupán 349 darabot gyártottak - tartva magukat a megszokott Ferrari politikához: drága sportautó kis sorozatban. Ennek szellemét viszi tovább az Enzo is.
Motor: hosszanti, 65 fok V12
Teljesítmény: 520 Le / 8500 ford.
Végseb. : 325 Km/h
Gyorsulás 0-100 : 3,2
Magasság: 1120 mm
Tengelytáv: 2580 mm
Szélesség: 2215 mm
Tömeg: 1350 KG
|